Logboek

6 oktober 2018.

Het weer zag er goed uit voor zaterdagmorgen, in de middag zou het weer veranderen, dus voor 1 duik naar zee. Peter was wat aan de late kant maar maakte dat op A7 weer goed. Om even over 09.00 waren we bij de haven. Richard, Miranda en Joost stonden al te wachten. Boot gestart, sluis geroepen en varen maar. Zonnetje scheen er lekker overheen, dus dat was top. Bij de sluis even wachten die was al druk aan het schutten. Deuren gingen direct achter ons dicht. Waren een kwartiertje later bij Jeroen die we oppikten bij de KNRM steiger. Daarna naar het Molengat en bij de Molengat Echo naar buiten. Het verliep spoedig er stond een lekkere deining waar we op kruissnelheid op door konden. Om 10.20 uur kwamen we bij het wrak aan. Eerst even scannen zodat Joost en Miranda ook een beeld van het wrak kregen. Toen het anker erin en wachten op de kentering. Om 11.00 uur konden ze te water, het zicht was voor in de gronden geweldig.

In de gronden hebben we daar een enorme lange kentering dus de flessen konden leeg gemaakt worden. En dat gebeurde ook wel. Het was omdat moeder natuur er voor zorgde dat een sanitaire stop noodzakelijk werd anders bleven ze onder.

Iedereen was zeer enthousiast over deze duik en de verhalen barsten los aan dek, heb je dat gezien en daar, wat was dat? etc etc.

Rustig voeren we weer terug naar Den Helder en nadat de boot weer schoon was gemaakt namen we afscheid.