Logboek

8-10-2016.

Het weer voor het weekend zag er goed uit. We hebben weer een wrakje opgespoord waar we wat meer van wilde weten, dus even de kentering opgezocht want het kan daar nog al eens verschillen. We hadden een lange duiktijd, want het wrak ligt niet zo diep. Op zaterdag waren we met 5 personen, we hoefden niet zo vroeg weg, dus dat was wel lekker. Iedereen was op tijd, dus touwen los en richting sluis. Het was rustig water  daarom konden we lekker vaart maken ondanks dat we stroom tegen hadden.

Erik Bronsveld van de Murene was ook mee, Ernst kwam uit de nachtdienst, die had al gemeld het vooronder is voor mij. We probeerden rustig te doen maar dat lukte niet helemaal.

Om 11.00 konden de mannen te water, het zicht zag er goed uit aan de oppervlakte en later bleek beneden ook. De eerste kwam na 1 uur en 30 minuten weer eens boven, daarna volgde de rest, prima gedoken en goed zicht. Nadat alles weer binnen was gingen we rustig terug naar Den Helder. Was een heerlijke dag op zee.

9-10-2016

Zondag,

Ik kreeg zondagochtend een appje van Robin Hoole dat zijn boot onverwacht niet uitvoer, dus of hij met ons meekon. Ik zat eigenlijk al vol, maar ook vandaag gingen we voor één lange duik, dus hij kon er nog wel bij. Dan wordt het wel wat druk aan boord maar het gaat nog. Jack Oomen ging ook mee, die was wel heel vroeg in Den Helder ruim een uur te vroeg. Toen alles in de boot lag vertrokken we naar zee. Het was minder mooi dan zaterdag maar prima te doen. We gingen weer naar hetzelfde wrak, Jack vroeg nog zullen we de drone even laten vliegen of doen we dat op de terugweg. Ik zei doe dat maar op de terugweg. We kwamen in de buurt van het wrak, op mijn teken ging het anker overboord en we lagen  spoedig vast. Rustig aan kon iedereen zich omkleden, was wel een beetje chaos in de Mac.O.

Toen alles overboord was had ik heerlijk de ruimte. Het weer was wisselvallig, van motteren tot regen. Robin kwam als eerste terug,  Robin had goed gedoken maar heeft liever stomers.(hahaha) Maar ook dit is leuk, een stuk geschiedenis wat hier op de bodem ligt.

De een na de ander kwam weer aan boord, Jack heeft alles gefilmd dus we zijn benieuwd naar Filmpje volgt!  Met de drone vliegen werd niks omdat het nu echt ging regenen, daardoor kwam iedereen in de punt van de boot en werd de boot wat zwaar aan de voorkant. Beetje gas erop maar puntje bleef wat in het water drukken. Toen we in de sluis lagen knapte het weer op, het werd zelfs warm. In de haven nog even nagebabbeld en daarna ging ieder huiswaarts. Maar oeps wat ligt daar nu in de boot ? de muts van Jack. Gauw op FB te koop gezet met foto. Van Jack O naar Coen O.

Ik was nog maar 5 minuten thuis toen ik bericht kreeg van Jack met de vraag wat is het adres. Een halfuur later was hij weer in het bezit van zijn muts.